In Stockholm with Beer

Yo Blawg!

Idag gick jag upp skittidigt (halv åtta) för att hinna fixa i ordning frukost, hämta tidingen, prata med mor, packa och fixa i ordning mig själv innan jag skulle ta tåget 09.21 från Vagnhärad till Stockholm. Jag skulle dra dit för att träffa syrran och shoppa och sova över där (familjen kommer imorgon för att fira syrrans 26-års dag som var i fredags, både brorsan och Morfar kommer, kul!).

Min tidsplan gick sådär, fick lämna ute en duschning för att hinna med allt fixande och trixande (har ju börjat "fixa håret" nu och det tar upp ovant mycket tid på morgonen). Men jag kom på tåget som kom en minut för tidigt(!) och hade en bra resa med först lite We Butter The Bread With Butter och ritförsök men sedan blev det att läsa "Utrensning" av Sofie Oksanen.

Syrran och Gabbe låg i bakhåll på centralen och vi gick och shoppade. Det var konstant shopping mellan klockan halv elva och klockan tre, med en sushirast emellan. Riktigt produktivt var det. Hittade en skjorta, en kofta, en slips, tre par strumpor, ett nytt bälte, ett par cheap monday-jeans (ASsköna!)...ehm japp, tror det var allt.

Så efter denna pärs så blev det häng i Malins och Gabbes fina lägenhet, allmänt skitsnack, lite ölis och Galen Panna-spelet, mysigt spel! Efter detta drog vi ner på Solnas kvarterkrog, en sportbar à la engelsk pub vars namn har poppat ur min skalle. Där käkade vi de godaste burgarna någonsin möjligtvis (iaf de mest matigaste), drack öl och pratade om ditt och datt. Mycket gemytligt och trevligt.

Med magarna fulla med kött och ost drog vi oss hemmåt mot en stor bäddsoffa och Borat. Sjukt galen film, beundrar den och "Borat", hans sköna humor och att han vågar göra alla de där grejorna och skoja om alla de där sakerna. Big Up!

Nu har vi gått och lagt oss och ska upp imorrn och städa innan familjen kommer, woo-o-o-oöö-uuuh!

skön dag. Tack!


Kommentarer
Postat av: sushicore

Fett att du skaffat blogg! Och klart du kan länka ^^ jag tänker länka till dig i alla fall x)

2011-01-16 @ 16:31:08
URL: http://blueberrybells.blogg.se/
Postat av: Bodil

Sv; Självklart att du kan länka min underbara vän! :D Här tänkte länkas som fan till dig iaf xD

Kan ge tips osv om hur man pimpar sin blawg, men det går bäst irl ;) Vilket betyder att vi ska ses snart! Sålänge tipsar som om hemsidan; http://www.designadinblogg.se/



Låter som du har haft det underbart i Stockholm! Jag vill verkligen dit och bara chilla. Saknar miljön som gamla stan gnider av sig på en. Dock så är det så jobbigt att springa runt i affärer när man har 1000 tjocka kläder på sig :c

2011-01-17 @ 21:51:33
URL: http://specialcat.blogg.se/
Postat av: Bodil

Eh hatar att min blogg aldrig uppdaterar att jag fått kommentarer :C Såg ju att jag fått en hel hög ifrån dig ju xD



Sv CORPORATE OCCULT - Huoraton Music Video; Helt galen musikvideo, jag älskar den! Det borde verkligen finnas flera sådana till psykedelisk discomusik <3 Haha stallet, låter fett porrigt säger hästtjejen nr1 XD



Sv Human centipede; Den var så mycket bättre än förväntat så du borde verkligen se den. Men det rekommenderas att se den med någon. Så någon kan klappa dig på ryggen medas du spyr hehe ;D



Sv The guardian; Tack så mycket! ^^ använde mig av en ny teknik. Vad bra att jag inte är den ända som känner/kände så då, hoppas den kommer tillbaka med brak och dunder nu!! Saknar dig med knaso, tycker det är dags för en fika snart för det var för länge sedan! :) <3

2011-01-17 @ 22:02:56
URL: http://specialcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0