Fullpackat

Oj mycket att uppdatera på nu! Får ta gårdagen och idagdagen i detta inlägg (varnar känsliga läsare, detta inlägg kan bli lååångt!).

Idag: Blev väckt vid halv sju av jobbet som ville att jag skulle komma och jobba på morgonen (förvirring och småstress!), jobba jobba och springa runt och hjälpa till på båda avdelningarna (rörigt!), lära mig vad jordgubbe heter på latin (vilket jag har glömt nu), tillfrågad att jobba till 20.30, inställd på det, räddad av en annan vikare, åka hem klockan fyra, äta mastodont mellis, steka pannkakor, äta med mor, gå promenad i det underbara månskenet och nu är jag här! :D

Var ledig igår, alltså ingen från jobbet ringde, då är man ledig. Det var fett skönt, fast kändes lite konstigt att bara ha en hel oplanerad dag framför sig. Jag brukar ju alltid fylla ut mina veckor liksom. Det var chilldag iaf, satte mig och ritade på lite grejor och så efter frukost (Najs grötfrukost med Morgonpasset i P3, alltid det bästa!). När jag satt där och myste så plingade det till i telefonen, då var det en viss liten rosaklädd estet som tyckte att jag skulle komma in till hennes skola och leka lite. Jag hade ju faktiskt inget viktigt för mig så jag drog in, nästan med detsamma.

Väl där så satt jag och kurade lite med mitt ritblock vid våra gamla skåp och mindes när man var ung och naiv och gick skolan. Lite blandade känslor sådär. Då kommer Jesper förbi helt plötsligt och lyste upp min dag jättemycket. Vi skrattade och kramades och pratade musikidéer och sådana grejor som vanligt. Han är bra!

Efter en liten stund så kom alla sköna esteter, vilket menas med att skåpområdet översvämmas med massa snygga tjejer (och ja, några killar som inte alla är fula) och så blir det kramkalas. Jag älskar ESBD08, dem är feett sköna och så glada så ofta!

Så blev det lek med dem, med lunch och knasiga YouTube-klipp (förstås). Jag följde med till en Japanskalektion också, tyckte det skulle bli lite spännande. Det var det också. Japanska är fett knepigt språk, med massa häftiga tecken, tre alfabet och omvända meningsbyggnader. Det var väldigt intressant, fast sedan så började jag rita ett japanskt tecken i mitt ritblock så då slutade jag hänga med. Men what the fuck, jag går ju inte i skolan längre så jag FÅR klottra på lektionerna! :D Jag lärde mig ett tecken på hela lektionen. Det var tecknet för "bambu" som jag ritade stort i mitt skissblock (bild kommer!). Men iaf, mysigt att få vara med på lektionen med bra folk och intressant språk.

Jag följde sedan med Frida och Bodil ner till folketshus, lekte en jättekortis med Jesper och sen gick jag och klippte mig. Det blev fett bra, jag är jättenöjd. Dem gör alltid som jag vill ha det där jag klipper mig (Salong Michelle, precis efter "slutet" på Nyckeln). Bra grabbar!

Efter detta åkte jag en sväng till hem Sandra för att "ta en kopp té". Denna kopp med té muterades till köttfärssås och makaroner, en cupcake, två små falukorvsbitar och en semla. Man äter alltid så mycket hos Sandra! xD Det är helt stört men dem har så god mat och bjuder alltid på så mycket. Det var supermys iaf. Måste leka med Sandra mer!

Sen rullade jag ut till bilen, drog till bågskyttelokalen, snackade lite skit, var med på ett styrelsemöte, drog hem, åt, kollade på Jakten på Lycka med Hanna Hellquist och gick och la mig.

En helt oplanerad och tom dag som blev väldigt innehållsrik och kul! :D

The Haircut!


Kommentarer
Postat av: Biz

sv: Hehe ja gör det du! <3

AAaww vilken fin grej du är! Alltid välkommen till esbd08 fur evah!<3<3 /Den lilla rosaklädda saken

2011-01-19 @ 21:42:07
URL: http://pinkbiz.blogg.se/
Postat av: sushicore

Hahahaha "Denna kopp med té muterades till köttfärssås och makaroner, en cupcake, två små falukorvsbitar och en semla", du skriver så fint Johan, och du är jättefin!

2011-01-24 @ 23:21:25
URL: http://blueberrybells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0