What The Hell

(Obs! En smula klagofyllt inlägg)

Öh balls. Mera jobb. Jag är dålig på att säga nej. Trodde jag skulle vara ledig idag men så kom dem igår och frågade om jag kunde jobba mellan 16 och 20.30. Först sade jag skarpt nej, men sen övertalade dem mig att det var ju bara en liten och stund och att jag behövde de extra pengarna. Så då sa jag ja. Det har jag ångrat hela dagen idag. Skulle verkligen ha behövt varit ledig idag så jag hade kunnat ladda om efter monsterhelgen. But no, I will work everyday and be so fucking happy about it. Nej, just idag tänkte jag inte det. Idag jobbade jag och inom mig var jag ångerfull, trött och sur på mig själv och ville hem. Fast det visade jag aldrig förstås, det behöver inte gå ut över andra, speciellt inte över de boende på jobbet.

Dock innan jobbet, på förmiddagen, så satt jag och ritade en ganska lång stund. Bara ritade och lät kreativiteten flowa. Jag har inte mått så bra på länge som jag gjorde då. Det är så skönt att bara stänga in sig i sin egen värld där ingenting är omöjligt och man kan känna att man har kontroll över allting. Åh, det var bäst! Sitter inte så ofta längre och ritar längre stunder, blir bara lite grann då och då. Det är synd, det är verkligen balsam för själen. Nästan som meditation. Lyssande mycket på väldigt cheesy pop medans också (t.ex Atomic Kitten, Lady Gaga och Avril Lavigne). Rätt kommersiellt och hjärndött, men jävligt skönt ibland också!

Så, Träffa Sandra, Gymma och eventuellt träffa Bea gick åt skogen idag. Fick några hundralappar extra och är trött och bitter, dåligt drag. Det blir bakläxa på detta!

Såja, nu får det vara nog på klagandet för den här gången. Ska fira min lilla kreativa stund med att lägga upp lite frukter som jag ritade av under en annan kreativ rush, när jag var på skidresa i Norge efter jul.

Här kommer frukt! Bye!




"Studie av en apelsin, ett äpple och en banan som lutar mot en ananas"


Kommentarer
Postat av: kobe

schysst john! kämpa kämpa, rita rita!

2011-02-01 @ 12:59:05
URL: http://lillcobenritar.blogg.se/
Postat av: Biz

Nej men lilla Pimp, det kommer att bli bra till slut :D

Du får bara kämpa på!! Om du känner att fan också, nu är det skitjobbigt, får du gärna komma hem till mig så bakar vi kakor och tittar på mysfilmer eller ritar lite grann, låter det bra? <3<3

PS: Erika hälsar.

2011-02-02 @ 12:37:13
URL: http://pinkbiz.blogg.se/
Postat av: Bodil

http://28.media.tumblr.com/tumblr_lg012eKDSN1qa1en7o1_400.jpg



Rita Johan, rita så pennan glöder!!!!! Du ska se att det löser sig, vi finns alltid här och vill leka med dig ;) <3

2011-02-02 @ 19:26:50
URL: http://specialcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0